T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİTLİS / MUTKİ - Mutki Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

ERASMUS+ MESLEKİ EĞİTİM ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanımızdan seçilen katılımcı öğrencilerimiz; Almanya’nın Witten şehri AWO Unterbezirk Ennepe-Ruhr Kindertageseinrichtungen kurumlarında staj faaliyetlerine katıldı.

28-02-2024

Erasmus+  Mesleki Eğitim Öğrenci Hareketliliği için Erasmus+ Akreditasyonu, kurum ve kuruluşlara Erasmus Programına uzun süreli olarak katılabilme ve hareketlilik faaliyetleri için düzenli olarak hibe desteği alabilme fırsatı sunar. Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Türkiye Ulusal Ajans'ı tarafından AB projelerine katılım için başvurmuş ve 2021 yılında akredite olmuş; hareketliliklerini Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde gerçekleştirmektedir.

Bu bağlamda Mutki Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, akredite olan Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne konsorsiyum üyesi olarak başvurmuş ve başvurusu kabul edilmiştir. Projeye katılan okulumuz öğretmeni Rıdvan GEYLANİ ve öğrencilerinden Nuray BİLGİÇ, Songül ERYETKİN, Sevda AÇIKYOL ve Dilan YEŞİLDAĞ Almanya’da 14 günlük Staj faaliyetlerine katıldı. 

İki hafta olarak planlanan bu hareketliliğin ilk haftasında, ev sahibi kuruluş AWO Unterbezirk Ennepe-Ruhr Kindertageseinrichtungen tarafından program ve kurumun tanıtımı yapıldı. Kurumun eğitim sistemi ve işleyişi hakkında bilgi verildi. Kurum koordinatörü tarafından staj öğrencileri ikişerli grup halinde sınıflara yerleştirilerek bağımsız staj faaliyetinde bulundular.

Staj faaliyeti süresince çocuklarla ve eğitimcilerle olumlu iletişim kuran öğrencilerin sınıf kontrolü gözlemlendi. Öğrencilerimiz öğrenme materyallerini  kullanarak çocuklarla birlikte birçok etkinlik yaptı. Bu süreçte çocukların hayal güçlerinin ve yaratıcılıklarının yaşlarına göre iyi olduğu ve sistemli bir şekilde hareket ettikleri gözlemlendi. Gözlem süreci ile ilgili deneyimler paylaşıldı.

Hareketliliğini tamamlayan katılımcılar faaliyet sonrasında, olumlu düşünceler ve kazanımlarla döndüğü gözlemlendi. Alanlarında birebir yerinde gözlem yapabildikleri, Avrupalı meslektaşlarıyla işbirliği yaparak mesleki gelişimlerine farklı bir boyut katmanın, dilsel, sosyokültürel becerilerini geliştirmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirttiler.

Koordinatör öğretmenler tarafından yapılan rehberlik ve gözlemlerde;

-        Stajyer öğrencilerin etkinlikleri uygularken özgüvenli oldukları,

-        Farklı yaş gruplarıyla çalışmada ilerleme kaydettikleri,

-        İletişim kurmada, dil becerilerini geliştirmenin yanında beden dillerini de etkin kullandıkları,

-   Ev sahibi kurumun koordinatörleri ve rehber öğretmenleri tarafından, stajyer öğrencilerin başarılı performans sergiledikleri, çocuklarla olumlu iletişim kurdukları ifade edildi.

 

Katılımcılarımızın Erasmus+ programına ve proje faaliyetlerine olan ilgi, istek ve yetenekleri oldukça önemli bir etken olmakla birlikte, Mesleki eğitimin kalitesi ve görünürlüğünü arttırmak adına Erasmus+ Öğrenci Staj Faaliyetinin gerekliliği bir kez daha görülmüş oldu. Katılımcı öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik eder teşekkürlerimizi sunarız.26-02-2024

28-02-2024

28-02-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.02.2024 - Güncelleme: 28.02.2024 11:38 - Görüntülenme: 53
  Beğen | 4  kişi beğendi